Czy olej silnikowy może być za dobry?

Jeśli Twoje auto nie toleruje lepszych jakościowo olejów, to w tym poradniku udzielimy odpowiedzi Tobie co zrobić w takim razie, na jakie wyroby musisz się określać. Może wydawać się to lekko nie zrozumiałe, iż naszemu aucie„nie podoba się” lepszy produkt, ale cóż… Popularny olej silnikowy, który możecie wykorzystać to olej 20w-50. Tego typu towary zgodnie ze wstępnym oznakowaniem są niebywale rzadkie w Polsce oraz dedykowane jedynie do pojazdów, które to mają problem scharakteryzowany na wstępie. Klasa świadczy nam o tym, iż są to szalenie zagęszczone oleje. Używa się je w razie silników ze sporym przebiegiem oraz takich, które są już niezwykle szalenie zużyte. Są te wyjątkowe zagęszczone. Przez to zapewniają jak największą ochronę. Reasumując oraz zaprezentujemy Wam określone towary. Skupimy się na towarach nieco bardziej rozpopularyzowanych firm, ponieważ dużo ludzi woli decydować się tylko na takie. Rozpocznijmy zatem od Lotos City Diesel 20W50. Co można o nim powiedzieć? To klasyczny olej 20w50.

Sama nazwa już świadczy, że jest on przeznaczony wyłącznie do wysokoprężnych jednostek zarówno z turbodoładowaniem, jak i takich starszych bez. Bez wątpienia jest to wielosezonowy olej mineralny. Jako news powinno się dodać, że można go dozować w chwilii, gdy do naszego auta lejemy paliwo o wysokiej zawartości siarki. Za pięć litrów trzeba zapłacić ok. 70zł. Właściciele silników benzynowych również nie mogą być pokrzywdzeni. Dla Was mamy do pokazania Lubro 20W50. Natychmiast podpowiemy, że nie odnotowuje się dużej różnicy w cenie. Pięć litrów kosztuje ok. sześćdziesiąt zł. Tak samo, jak w poprzednim przykładzie – jest to on wielosezonowy oraz mineralny. Głównie używa się go do czterosuwowych silników benzynowych starszego typu, których to producent rekomenduje ; stosowanie olejów w klasach wg. API SF, SE oraz niższych. Nie ma problemu, by wlewać go do jednostek ropnych. Właściciele pojazdów osobowych i dostawczych starszego modelu, gdzie producent mówi o klasach wg. API CC i niższych wiedzcie, że dodatkowo możecie go używać. Jest on bardzo zagęszczony, a poprzez to zapewnia m.in. doskonałe uszczelnienie luzów w starszego modelu silnikach. Zwrócić można uwagę na wymienione przez nas klasy. Poruszymy teraz ich temat dla osób, które nadmiernie świetnie nie wiedzą o co chodzi. Każdy olej posiada swoją klasę jakości. Amerykański Instytut Naftowy sporządził najczęściej stosowany podział.

Klasy oleju do silników benzynowych zaczynają się od literki S oraz kończą dalszymi literami – np. SD. Im odleglejsza litera w kolejności alfabet, tym lepsza jest globalna klasa oleju. W razie produktów do wysokoprężnych jednostek oleje posiadają oznaczenie C oraz drugiej litery. Analogiczny przykład – CD. Podobnie jak w przypadku olejów do silników benzynowych – jakość oleju zwiększa się łącznie z dalszymi pozycjami liter w alfabecie. Wiele olejów jest standardowych w kwestii użytkowania ich do silników benzynowych oraz ropnych. Mimo wszystko jeśli mamy turbodoładowanie oraz filtr cząsteczek stałych, to zaleca się stosowanie olejów niskoopałowych. Niewątpliwie są one nieznacznie droższe niż popularne oleje do diesli, lecz posiadamy dużo mniejsze ryzyko uszkodzenia filtra cząsteczek stałych. Uwierzcie, że warto zainwestować. Wymiana kosztuje nawet do kilku tysięcy złotych.

Dodaj komentarz