Stosuj te metody i schudnij do lata

Stosuj te metody i schudnij do lata

Jeśli cały czas borykasz się ze zbyt dużą ilością podskórnej tkanki tłuszczowej to ten artykuł jest dla Ciebie. W poniższym artykule przedstawimy Ci skuteczne metody, dzięki którym zrzucić zbędne kilogramy. Co zatem powinieneś robić?

Metoda 1 – stosuj post przerywany

Post przerywany to sposób żywienia, który obecnie zdobywa coraz większe uznanie wśród społeczeństwa. Na czym dokładnie polega. Otóż post przerywany zakłada podział doby na dwa odrębne okresy – jedzenia oraz ten bez przyjmowania kalorii. Najważniejszą zasadą jest to aby ten drugi okres był dłuższy od pierwszego. Najpopularniejszy podział to 8 godzin z jedzeniem i 16 godzin bez. Nie ma jednak żadnych przeciwwskazań, żeby okres ten był zmieniony na np. 10/14 bądź 6/18 godzin itd.

Wydawać by się mogło, że 16 godzin bez jedzenia jest praktycznie nieosiągalne jednakże temat ten nie jest taki straszny. W okres ten wlicza się sen, który powinien zająć 7-8 godzin. O tym dlaczego właśnie taka ilość jest odpowiednia napiszemy w dalszej części artykułu. Dodatkowo nie zalecane jest jedzenie przed samym snem. 4 a nawet 5 godzin przed snem na pewno każdy da radę wytrzymać. Ważną kwestią jest też to aby nie jeść od razu po obudzeniu. 2-3 godziny to jak najbardziej akceptowalny czas od obudzenia do pierwszego posiłku. Z czasem okres ten można jeszcze bardziej rozszerzać.

W trakcie okresu jedzenia możesz dostarczyć organizmowi potrzebnych kalorii. Wbrew obecnej modzie nie ma najlepszej liczby posiłków jakie powinno się przyjmować podczas dnia. Jedni będą rozkładać je na 5 podczas gdy innym będą wystarczyć 3 syte posiłki. W trakcie okresu postu dozwolone jest jedynie picie wody, herbaty oraz kawy. Oczywiście jeśli napoje te nie będą dodatkowo słodzone.

Metoda 2 – bądź na deficycie kalorycznym

Swoje zapotrzebowanie kaloryczne możesz policzyć w bardzo łatwy sposób korzystając z licznych kalkulatorów kalorii dostępnych w sieci bądź na stronie cateringów dietetycznych.

Dla przykładu mężczyzna ważący 80 kilogramów wykonujący 3 razy w tygodniu trening siłowy będzie posiadał zapotrzebowanie na poziomie około 2 700 kcal. Aby więc mężczyzna z przykładu mógł schudnąć musi od tej wartości odjąć odpowiednią ilość kalorii. Ile dokładnie? To już zależy od tego ile chcemy schudnąć i jak szybko. Co do zasady aby zdrowo chudnąc zaleca się odjąć od 300 do 500 kalorii z dziennego zapotrzebowania. W przypadkach niewielkiej redukcji poziomu tkanki tłuszczowej wystarczy deficyt nawet 200-300 kcal. W takiej sytuacji organizm będzie zmuszony czerpać energię ze zgromadzonej pod skórą tkanki tłuszczowej dzięki czemu po odpowiednim czasie schudniesz.

Jak ułatwić sobie dietę? Warto korzystać z cateringu dietetycznego https://afterfit-catering.pl/torun, aby maksymalnie ułatwić sobie dietę, a zmniejszoną kaloryczność zrekompensować sobie smakiem i jakością posiłków.

Metoda 3 – trening

Najbardziej wskazany jest tu trening siłowy. Dzięki niemu oprócz spalenia dodatkowych kalorii jeszcze lepiej kształtujesz swoją sylwetkę zamieniając tłuszcz na masę mięśniową. Wystarczy 3 razy w tygodniu wykonywać tego typu aktywność. Inną alternatywą jest oczywiście trening cardio. Aktywność ta jest również skuteczna jednakże wpływa ona jedynie na spalanie tkanki tłuszczowej. Wykonując taki trening zrzucisz kilogramy jednak nie nabierzesz masy mięśniowej. Dlatego trening siłowy jest tak polecany osobom odchudzającym się.

Metoda 4 – odpowiednia regeneracja

Dieta i trening mogą być wykonywane przez Ciebie dobrze. Nie będzie to miało jednak dużego znaczenia gdy nie będziesz w stanie odpowiednio się zregenerować. Co dokładnie oznacza pojęcie „odpowiednia regeneracja”. Otóż oznacza to, że Twój sen w ciągu doby powinien wynieść pomiędzy 7 a 8 godzin. Niewysypianie się zaburza metabolizm oraz gospodarkę hormonalną co skutecznie może zablokować Twoje postępy. Niestety nie pomoże też weekendowe odsypianie zaległych godzin z tygodnia. O wpływie snu na zdrowie wie chyba każdy, jednak mało kto stosuje się do tego tak jak powinien. Jeśli więc chcesz zmienić swoją sylwetkę nie lekceważ jego potęgi.

Kolejną kwestią jest również zmniejszenie ilości stresu. Oczywiście nie da się go pozbyć całkowicie. Można jednak chociaż spróbować zmniejszyć jego ilość. Znajdź więcej czasu dla siebie. Relaksuj się i oddawaj swoim pasjom a oczekiwane efekty przyjdą z biegiem czasu i ani się obejrzysz a będziesz mógł pochwalić się zachwycającą sylwetką.

Podziel się
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial