Gadżety reklamowe to niewielkie i praktyczne przedmioty stosowane w celu promocji, reklamy lub zwiększenia rozpoznawalności. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się wśród małych i dużych firm, organizacji, czy instytucji, które mają świadomość, że współczesny rynek i konsumenta zdobyć można nie tylko reklamą w sieci.
Gadżety reklamowe, a ich rola w strategii marketingowej
Wykorzystywane od lat gadżety reklamowe to wciąż skuteczny nośnik reklamy, używany w wielu kampaniach promocyjnych. Inwestycja w niewielkie i praktyczne przedmioty z logiem firmy pozwala budować trwałe i pozytywne relacje z otoczeniem, które otwierają wiele możliwości. Odpowiednio powiązany tematycznie gadżet z branżą ociepli wizerunek firmy, wpłynie na jej rozpoznawalność na rynku, a przy tym przyciągnie nowych klientów. Co więcej, praktyczny gadżet zwiększy przy tym lojalność klientów i zachęci potencjalnych partnerów biznesowych do podjęcia współpracy.
Skuteczność stosowania gadżetów reklamowych potwierdził amerykański profesor psychologii Robert Cialdini. Opracował on zasady wywierania wpływu społecznego, które po dziś dzień znajdują zastosowanie we współczesnych strategiach marketingowych. W przypadku gadżetów reklamowych sprawdza się szczególnie zasada wzajemności, która głosi, że gadżet wręczony jako prezent zadziała na podświadomość obdarowanego. Poczuje on wdzięczność za miły gest, który skutkować będzie chęcią zrewanżowania się. Obdarowany w efekcie chętniej kupi coś z Twojej oferty, zacznie do Ciebie częściej powracać albo będzie polecał Twoją firmę wśród znajomych. Bez względu na formę rewanż zadziała na korzyść firmy i przyczyni się do jej zysku.
Czy każdy przedmiot będzie odpowiednim gadżetem reklamowym?
Gadżety reklamowe mają to do siebie, że dostępne są jako różne przedmioty, które są użyteczne w mniejszym lub większym stopniu. Najczęstszy wybór pada na artykuły biurowe i są to: notesy, długopisy, samoprzylepne karteczki oraz kalendarze. Równie często wykorzystuje się smycze do kluczy, a także kubki z logiem firmy.
Poszukując idealnego gadżetu reklamowego, warto jednak wykazać się nieco większą kreatywnością i postawić na przedmioty tematycznie nawiązujące do branży. Jeśli na co dzień zajmujesz się sprzedażą elektroniki, to najlepszym gadżetem będą np. akcesoria do telefonów. W szczególności sprawdzą się ładowarki, które często gubimy. Obdarowany z pewnością ucieszy się z tak praktycznego prezentu, który będzie mógł zabrać ze sobą do pracy, czy na wakacyjny wyjazd.