Jak przygotować miejsce do pracy zdalnej?

Jak przygotować miejsce do pracy zdalnej?

Praca zdalna to obecnie fraza odmieniana przez wszystkie przypadki. W dobie pandemii okazała się być rozwiązaniem wielu problemów, z jakimi borykały się firmy w tej trudnej sytuacji. Dla wielu osób było to absolutne novum. Nie każdy bowiem ma taki zawód, który pozwala na całkowitą lub częściową pracę z domu. Warto jednak wiedzieć na przyszłość, jak przygotować miejsce do pracy w systemie home office. 

1. Wyznacz przestrzeń do pracy zdalnej 

Najlepszym rozwiązaniem jest zaadaptowanie jednego z pomieszczeń i zaaranżowanie go na gabinet domowy. Niestety, większość z nas nie może pozwolić sobie na takie udogodnienia. Nie oznacza to jednak, że w nawet niewielkim mieszkaniu nie można stworzyć dogodnych warunków do pracy zdalnej. Można! Wystarczy mieć dobry plan i odrobinę wyobraźni. Przydadzą się także wygodne, ergonomiczne meble biurowe. Zacznijmy od planu. Chodzi o to, by tak przestawić sprzęty i urządzenia w danym pomieszczeniu, by umożliwić wyodrębnienie przestrzeni, przeznaczonej wyłącznie na pracę zawodową. Jednocześnie, warto tak rozplanować ową przestrzeń, by biurko znalazło się jak najbliżej źródła naturalnego światła, czyli okna. W przeciwnym razie jedynym rozwiązaniem pozostaje zaopatrzenie blatu biurka w dobre oświetlenie, najlepiej punktowe. 

2. Zaopatrz biurko w materiały biurowe 

Nie ma nic bardziej rozpraszającego niż ciągły brak potrzebnych w danej chwili artykułów biurowych pod ręką. Aby uniknąć takie sytuacji warto za wczasu zaopatrzyć miejsce do pracy zdalnej we wszystkie materiały biurowe. O jakich artykułach nie można zapominać? Oto lista: 

  • segregatory i koszulki przezroczyste na dokumenty, notatki; 
  • kalendarz i notes; 
  • długopis, pióro kulkowe lub pióro wieczne oraz wkłady do piór lub atrament;
  • kolorowe karteczki samoprzylepne; 
  • skoroszyty i wąsy do skoroszytów; 
  • cienkopisy; 
  • zakreślacze; 
  • ołówek, gumka i temperówka; 
  • zszywacz i zszywki. 

Wszystkie wymienione produkty można kupić w hurtowni papierniczej online papierowo.pl. Warto zdecydować się na zakup dobrej jakości artykułów biurowych po to, by służyły nam one przez możliwie jak najdłuższy czas.

3. Zadbaj o sprawne urządzenia biurowe 

Na blacie biurka powinien znaleźć się monitor, bowiem ciągła praca na laptopie bywa uciążliwa dla wzroku. Oprócz monitora i komputera, koło biurka powinna znaleźć się także drukarka. Urządzenia biurowe powinny być dobrej jakości, by 

umożliwić nam nieprzerwaną pracę. Nie ma bowiem nic gorszego dla osób pracujących zdalnie niż niesprawny komputer, słabej jakości monitor, drukarka, która drukuje co drugą stronę. Urządzenia biurowe to oczywiście podstawa, jednak nie można także zapominać o akcesoriach. Klawiatura i mysz powinny działań bez zarzuty. W mieszkaniu nie powinno zabraknąć papieru do drukarki, tonerów do drukarki, czyli materiałów, których brak często dostrzegamy, zauważamy w najmniej oczekiwanym momencie. 

4. Zadbaj o porządek w miejscu pracy 

Sam fakt, że pracujemy w domu powoduje, że czujemy się swobodniej. Zdecydowanie łatwiej nam wtedy stworzyć wokół siebie bałagan. Niestety nie służy on efektywnej pracy, nawet jeśli określamy go mianem twórczego chaosu. Miejsce do pracy powinno być uporządkowane i stwarzać tym samym komfortowe okoliczności do wykonywania różnorodnych zadań. Nie powinno być tutaj rozpraszaczy ani zbędnych przedmiotów, które będą nam przeszkadzały w spełnianiu obowiązków zawodowych. Praca zdalna wymaga regularności nie tylko w kontekście pracy merytorycznej, planowania, priorytetowania zadań, ale także właśnie w kontekście zachowywania porządku. Warto każdego dnia poświęcić chwile na to, by pozbyć się z blatu biurka wszelkich niepotrzebnych przedmiotów, takich jak chociażby kubki po kawie czy herbacie. W uporządkowanym miejscu pracuje się zdecydowanie lepiej. Można się wówczas skupić na najważniejszych czynnościach i tym samym podnieść wydajność i efektywność swych działań.