Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w małej firmie. 6 kluczowych wskazówek, jak osiągnąć sukces.

Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w małej firmie. 6 kluczowych wskazówek, jak osiągnąć sukces.

ROI (return on investment) jest niezwykle istotnym elementem dla każdego biznesu. Gwarantuje to, że każde zainwestowane euro daje coś w zamian. Co naprawdę chcesz na koniec dnia jest zauważalna poprawa w swoich finansach.
Maksymalizacja ROI to strategia długoterminowa, która polega na dokonaniu mądrej inwestycji już dziś, aby później czerpać z niej większe korzyści. Możesz zainwestować w remont swojej restauracji lub modernizację ważnych urządzeń w swoim salonie.
Takie wydatki mogą sprawić, że klienci będą wracać lub sprawić, że firma będzie bardziej wydajna, zwiększając szanse na maksymalizację długoterminowego zwrotu z inwestycji.

Zdefiniuj żądany rodzaj zwrotu.

Podczas gdy wiele firm dążących do maksymalizacji ROI chce po prostu osiągnąć większy zysk lub zwiększyć sprzedaż, ROI można mierzyć również w inny sposób. Być może modernizacja miejsca pracy lub sprzętu prowadzi do lepszego zatrzymania pracowników? Zaoszczędzisz czas i pieniądze, unikając kosztów związanych z tworzeniem nowych planów emerytalnych, poszukiwaniem dostawców usług medycznych lub po prostu rekrutacją nowych pracowników. Zanim dokonasz tej inwestycji, zastanów się, jakiego rodzaju zwrotu oczekujesz – to może zmienić Twój sposób myślenia o rzeczach.

Przyjrzyj się, gdzie już wydajesz pieniądze.

Ważne jest, aby zrozumieć, gdzie Twoja firma już zarabia lub traci pieniądze. Pozwoli Ci to zmaksymalizować ROI poprzez zajęcie się tymi obszarami w pierwszej kolejności.
Być może Twój zespół jest nieefektywny jeśli chodzi o zarządzanie spotkaniami, co skutkuje podwójnymi rezerwacjami i rozczarowanymi klientami?
Inwestując w oprogramowanie, które wykonuje pracę za Ciebie, możesz usprawnić śledzenie spotkań, zwiększyć wydajność i sprawić, że klienci będą wracać.

Poszukaj pomocy technicznej dotyczącej oprogramowania.

Istnieją różne narzędzia, które mogą usprawnić codzienną pracę.
1. Oprogramowanie do zarządzania terminami.
Może poprawić oszczędność czasu i relacje z klientami, co prowadzi do lojalności klientów, a tym samym zysków w dłuższej perspektywie.
2. Oprogramowanie do zarządzania zapasami.
Używaj go do śledzenia zapasów, zwiększania zysków poprzez zapewnienie, że zapasy nie są zamawiane, gdy nie są potrzebne, oraz umożliwienie pracownikom spełniania oczekiwań klientów poprzez sprawdzanie, co jest dostępne.
3. Oprogramowanie do zarządzania zadaniami.
Śledzenie zadań online pozwala zespołom na lepszą ocenę obciążenia pracą i możliwości, poprawiając efektywność czasową i maksymalizując ROI.

Zrób badania.

Oczywiście, zanim wskoczysz w inwestycję z ciężko zarobioną gotówką, ważne jest, abyś zrobił swoje badania.
1. Porozmawiajcie z waszymi zespołami.
Porozmawiaj z szefami działów lub konkretnych zespołów, aby sprawdzić, gdzie ich zdaniem powinieneś zainwestować. Zapytaj ich bezpośrednio o ich sprzęt, środowisko pracy i możliwości, aby zrozumieć, na co wydać pieniądze. Następnie należy poświęcić czas na obliczenie i prognozę, w jaki sposób te inwestycje mogą zapewnić najlepszy zwrot z inwestycji.
2. Rozejrzyj się.
Zauważyłeś obszar, który mógłby zostać ulepszony poprzez inwestycję w bardziej efektywne oprogramowanie – ale co jest dostępne i jaka jest najlepsza wartość? Wersje próbne lub darmowe wersje demonstracyjne, które pracownicy mogą przetestować, pomogą Ci podjąć świadomą decyzję. Wyznacz cele z wyprzedzeniem, aby sprawdzić, jakie ulepszenia wydajności można wprowadzić, i śledź wyniki prób.

Wdrożenie procesu benchmarkingu.

Benchmarking powinien być częścią fazy badawczej, mierząc wydajność firmy w pewnych obszarach w porównaniu z innymi. Można to zrobić na kilka sposobów.
1. Benchmarking wewnętrzny – porównanie procesów wewnątrz firmy w celu określenia, które z nich są najbardziej efektywne kosztowo.
2. Benchmarking zewnętrzny – sprawdzanie, jak inne firmy radzą sobie i zarządzają swoimi procesami.
3. Benchmarking konkurencyjny – porównaj sposób działania firmy z jej bezpośrednią konkurencją.
4. Benchmarking wydajności – analizuj dane i porównuj je z poprzednimi wynikami rocznymi lub miesięcznymi.
Dzięki benchmarkingowi możesz odkryć obszar możliwości, którego wcześniej nie brałeś pod uwagę. Proces ten pomaga również ustalić standard, który chcesz osiągnąć.

Usprawnij swój marketing treści.

Content marketing to jedna z najprostszych i najskuteczniejszych zasad ROI w dzisiejszym świecie biznesu. Miliony potencjalnych klientów zwracają się do Internetu w poszukiwaniu rekomendacji dla usługi lub produktu. Tworząc wysokiej jakości treści na swoją stronę internetową oraz na platformy społecznościowe Twojej firmy, możesz zwiększyć liczbę odwiedzających stronę, którzy mogą przekształcić się w potencjalnych klientów.
W szczególności rozważ skupienie swoich wysiłków na promowaniu nierentownych produktów lub usług – na przykład za pomocą ofert lub promocji Groupon. To da Ci punkt odniesienia, z którym będziesz mógł je porównać po wdrożeniu strategii content marketingowej. Możesz wtedy szybko zobaczyć skuteczność swoich wysiłków, aby zmaksymalizować ROI.