Założenie własnej strony internetowej jest obecnie szybsze i prostsze niż kiedykolwiek wcześniej. Nie wymaga to praktycznie żadnej wiedzy czy umiejętności z zakresu IT. Wszystko to dzięki zautomatyzowanym, rozbudowanym usługom hostingowym, a także takim narzędziom jak WordPress i gotowym szablonom oraz wtyczkom, pozwalającym na łatwe dostosowanie strony do swoich preferencji. Zanim jednak założymy stronę, jest kilka ważnych aspektów, o których powinniśmy pamiętać.
Wybierz szybki, stabilny hosting
Laicy, którzy zakładają własną stronę po raz pierwszy, mają tendencję do wybierania pierwszego lepszego hostingu, który zauważą, ale może się to okazać sporym błędem. Małe, początkujące strony nie potrzebują z reguły dużego transferu czy powierzchni dyskowej, ale niezależnie od ilości odwiedzających, zawsze kluczowe będą takie aspekty, jak szybkość i stabilność. Wolny hosting będzie oznaczał powolne ładowanie się strony, a brak stabilności równa się licznym awariom i przerwom w działaniu witryny.
Wbrew pozorom dobry hosting nie musi wcale być bardzo drogi – na rynku jest wiele wartych uwagi, niedrogich ofert, takich jak hosting www w Hostinghouse.pl. Decydując się na niego, możemy liczyć także na profesjonalne wsparcie techniczne, pełne bezpieczeństwo, zautomatyzowaną obsługę (m.in. w zakresie faktur), a także dostęp do wygodnego panelu DirectAdmin PL. Przydatny będzie też niewątpliwe będący częścią pakietu darmowy certyfikat SSL.
Dobrze zastanów się nad domeną
Domena strony to jeden z pierwszych wyborów, przed jakimi staniemy podczas zakładania witryny. Musimy ją bardzo dobrze przemyśleć, ponieważ im dalej w las, tym przeniesienie się na inną domenę będzie bardziej uciążliwe – nie tylko pod względem technicznym, ale też dlatego, że ludzie będą już mieli w pamięci domenę pierwotną. Wybór końcówki jest dość prosty: jeśli chcemy dotrzeć w dużej mierze do polskich odbiorców, najlepiej wybrać .pl, jeśli do bardziej szerokiej grupy, odpowiednia końcówka to .com.
Problem pojawia się, jeśli chodzi o wybór tego, co znajdzie się wcześniej. Najprościej po prostu wybrać swoje imię i nazwisko lub nazwę firmy, ale nie zawsze będzie to możliwe. Nie da się ukryć, że większość najprostszych i najbardziej wpadających w ucho nazw jest już zajęta.
Oznacza to, że niekiedy trzeba stać się bardzo kreatywnym. Jednocześnie musimy pamiętać o kilku zasadach – domena nie powinna być zbyt długa i zawierać bezsensownego ciągu znaków. Jeśli kierujemy stronę do Polaków, ale nazwa strony będzie po angielsku, dobrze by było, gdyby zawierała ona słowa relatywnie znane, o prostej pisowni.