Konkursy internetowe to z jednej strony szansa na otrzymanie za darmo czegoś mniej lub bardziej cennego dla nas. Z drugiej to sposób w jaki poszczególne marki reklamują swoje produkty, usługi lub inicjatywy.
Uściślając. Zazwyczaj w praktyce nagroda nie jest całkiem “za darmo”, ponieważ należy dokonać minimalnego wysiłku np. udostępniając określoną treść od marki swoim znajomym w social media lub napisać kilka zdań na dany temat. Mimo wszystko w większości przypadków jest to praca nieporównanie mniejsza niż wartość możliwej nagrody.
Jak wygrywać konkursy internetowe?
Według niektórych w im większej ilości konkursów internetowych weźmie się udział, tym większe prawdopodobieństwo, że w którymś z nich otrzyma się nagrodę. Oczywiście zazwyczaj im cenniejsza nagroda tym trudniej wygrać, ponieważ automatycznie zwiększa się ilość konkurujących z nami osób. Dlatego podobno najlepiej angażować się w każdy konkurs internetowy na jaki się natrafi, ze szczególnym naciskiem na te o mniejszej skali i skromniejszych nagrodach (a w związku z tym także mniej licznej konkurencji).
Najważniejsze to nie zrażać się, a zamiast tego uczyć na własnych błędach co w przyszłości warto zmienić, aby zwiększyć swoje szanse na wygrywanie kolejnych konkursów organizowanych w Internecie.
Dlaczego warto brać udział w konkursach internetowych?
Konkursy internetowe niewątpliwie wymagają dużej kreatywności. Nierzadko bowiem kryterium przyznania nagrody jest napisanie krótkiego tekstu o marce, produkcie lub na jakiś bardziej abstrakcyjny temat. W związku z tym, za każdym razem uczestnik nie tylko próbuje wywiązać się z zadania konkursowego, ale także stara się zrobić to jak najlepiej. Kluczowe w zdobyciu nagrody jest znalezienie sposobu na to, aby wyróżnić się spośród wielu podobnych osób, które również biorą udział w konkursie.
Wydaje się, że wielokrotne branie udziału w konkursach internetowych może pozytywnie wpłynąć na rozwój kreatywności. Z czasem także porównując swoje prace konkursowe z dziełami innych osób, można wręcz nauczyć się jak przygotować zadanie konkursowe, które będzie miało ponadprzeciętną szansę na wygraną.
Dodatkowo konkursy internetowe dają możliwość poznania ciekawych marek i ich oferty lub np. dowiedzenia się o jakimś interesującym wydarzeniu. Dzięki temu nawet mimo nie wygrania w konkursie, można odnieść korzyść np. z poznania wartościowego produktu.
Na początek warto postawić sobie zadanie, aby wystartować w np. 10 konkursach w każdym tygodniu. Prawdopodobnie będzie to wymagało codziennie jedynie kilku minut uwagi, a potencjalnie może przynieść upragnioną wygraną.
Aby zaoszczędzić czas warto korzystać ze sprawdzonej strony gdzie znajdziemy konkursy aktualne.