Jakie cechy posiada dobry copywriter? Cennik oraz atrybuty dobrego copywritingu

Jakie cechy posiada dobry copywriter? Cennik oraz atrybuty dobrego copywritingu

Dobry copywriter to osoba, która posiada wiele umiejętności, często niedocenianych przez inne branże. Potrafi nie tylko napisać dobry tekst, ale również pomoże w zakresie marketingu oraz contentu całego projektu. Dodatkowo poprowadzi nasze social media i zdejmie ciężar wielu obowiązków prowadzenia własnego biznesu, na które możemy nie mieć czasu lub ich po prostu nie lubić. Aby przeszkodą we współpracy nie stał się cennik copywriter powinien z góry określić swoje stawki.

Kreatywny copywriting – cennik

Bardzo ważną cechą dobrego copywritingu jest kreatywność. Bez niej bardzo trudno stworzyć tekst, znaleźć odpowiednie źródła i przeprowadzić profesjonalny, kompleksowy research tematu. Co zatem cechuje profesjonalny, kreatywny copywriting? Cennik naszego wybrańca może nam na wstępie dużo o nim powiedzieć.

Kreatywny copywriter stworzy dla nas całą listę pomysłów, na których będzie opierała się dalsza współpraca. Nie tylko je zaproponuje, ale również zrealizuje i wywiąże się z terminów. Ważnym aspektem współpracy jest odpowiednie dobranie tematów i danie wolnej ręki copywriterowi w ich realizacji. Jeżeli jest profesjonalistą stworzy dla nas teksty ciekawe, które zainteresują odbiorcę i wygenerują ruch na naszej stronie czy profilach społecznościowych.

Musimy jednak pamiętać, że sam content to nie wszystko. Bardzo ważna jest również jakość tekstów, ich zgodność ze stanem rzeczywistym oraz terminowość naszego zleceniobiorcy. Jst ona podstawą zaufania oraz czynnikiem, który będzie wpływał na ostateczne wynagrodzenie. Każdy copywriter powinien pamiętać, że to czy wywiązuje się z terminów zleceń będzie owocowało ilością pracy jaką otrzyma w przyszłości oraz opinia jaka będzie o nim krążyła w branży.

Dobry copywriting, cennik

Swój cennik copywriter będzie opierał na kilku kwestiach. Rozliczenie będzie oparte albo o ilość znaków jakie znajdą się w tekście, albo na czasie jaki poświęcił na swoją pracę. Przy tekstach zapleczowych lub mniej specjalistycznych większy sens będzie miała opcja nr 1. Teksty eksperckie wymagają odpowiedniej wiedzy, przygotowania oraz researchu, który na pewno przełoży się na czas pracy zleceniobiorcy. Wówczas copywriter zaproponuje pewnie rozliczenie na podstawie godzin pracy.

W usłudze jaką jest copywriting cennik będzie odgrywał znaczną rolę. Wielu ogłaszających się w Internecie copywriterów obiecuje najwyższą jakość za bardzo rożne stawki. Ważne jest aby jakość tekstów była adekwatna do oferowanej ceny. Jeżeli jest ona wysoka będziemy wymagali artykułów eksperckich, na które będzie trzeba poświęcić dużo czasu i wkładu pracy. Jeżeli jest stosunkowo niska w porównaniu do innych nie liczmy na to, że teksty będą specjalistyczne lub bezbłędne. Ważne jest aby dać szansę każdemu kto zgłasza się do nas ze swoją ofertą. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie portfolio tych osób i wybranie stylu, który najbardziej nam odpowiada. Bardzo ważne jest aby copywriter spełniała nasze oczekiwania i wymagania co do jakości swoich tekstów  oraz stylu w jakim je tworzy, aby uniknąć w przyszłości zbyt wielu poprawek lub zmiany zleceniobiorców, które opóźnią powstawanie tekstów.