Sri-Lanka od zakończenia wojny 2009 roku weszła w erę bardzo dynamicznego rozwoju. Władze wyspy chcą uczynić z niej wręcz park technologiczny przepełniony najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Rząd Sri-Lanki zaprasza największych światowych potentatów do testowania na terenie wyspy swoich najbardziej innowacyjnych projektów. Mowa tutaj oczywiście o firmach Google oraz Facebook które mają możliwość testowania swoich ultranowoczesnych rozwiązań związanych z autonomicznymi autami czy też dronami.
Na pierwszy rzut brane są jednak… po prostu balony helowe. Nie każdy wie że balony sferyczne produkowane są dokładnie z tej samej rodziny materiałów, które stanowią podstawę budowy naszych balonów reklamowych.
Co mają jednak wspólnego balony i nowoczesne technologie ze świata elektroniki? Odpowiedzią na to pytanie będzie projekt o tajemniczej nazwie Project Loon. Gigant z Mountain View chce za pomocą dedykowanych balonów dryfujących na dużych wysokościach dostarczać internet do najtrudniej dostępnych regionów na świecie, które wciąż nie mają dostępu do sieci. Google w lutym bieżącego roku wysłał na Sri Lankę swój pierwszy stratosferyczny balon. Dzięki owocnej współpracy z władzami kraju, nad jego terytorium pojawić ma się kilkanaście kolejnych balonów z nadajnikami internetowymi.
Jeżeli projekt Loon na Sri Lance odniesie sukces, w kolejce do rozpowszechniania internetu stanie również Facebook. Koncern Zuckenberga pragnie rozwijać koncepcję dostępności bezprzewodowego internetu nie za pomocą balonów, lecz poprzez drony oraz satelity. „Jeśli rozwiążemy ten problem na Sri Lance, będzie mogli go rozwiązać także na Filipinach czy w Wietnamie”. – uważa Palihapitiya
Tak jak wcześniej wspomniałem, nasza firma produkuje balony do zastosowań reklamowych z tkaniny niemalże identycznej w porównaniu do tkanin będących głównym budulcem balonów stratosferycznych. Tkanina ta charakteryzuje się bardzo dużą odpornością na przypadkowe próby przebicia, a także zwiększoną elastycznością i rozciągliwością. Rozciągliwość materiału zapobiega rozerwaniom powłoki w czasie gdy hel będący w jej środku zacznie zwiększać swoją objętość. Zjawisko takie najczęściej występuje w upalne dni, gdy powłoka balonu rozgrzeje się do wysokiej temperatury. Nasze balony reklamowe pozwalają na bezstresową obsługę o każdej porze dnia oraz roku.